Strona główna Wnętrza W jakie meble do biura warto wyposażyć firmę?

W jakie meble do biura warto wyposażyć firmę?

123
0

Każdego dnia chodzimy do pracy i spędzamy w niej 8 lub więcej godzin. Pracownicy biurowi wiedzą, że siedząca praca wiąże się z wieloma dolegliwościami bólowymi. Aby zminimalizować ryzyko ich wystąpienia, istotne jest wyposażenie biura w wygodne i funkcjonalne meble do biura.

Każdego dnia chodzimy do pracy i spędzamy w niej 8 lub więcej godzin. Pracownicy biurowi wiedzą, że siedząca praca wiąże się z wieloma dolegliwościami bólowymi. Aby zminimalizować ryzyko ich wystąpienia, istotne jest wyposażenie biura w wygodne i funkcjonalne meble do biura. Na co zwrócić uwagę podczas wyboru mebli biurowych? Jakie standardy muszą one spełniać, aby zapewnić ergonomiczne stanowisko pracy pracownikom?

Cechy mebli do biura

Meble do biura muszą być:

  • wygodne,
  • funkcjonalne,
  • solidne wykonane,
  • wytrzymałe,
  • dopasowane do osób je użytkujących.

Dodatkowo, krzesła biurowe oraz biurka do firmy powinny być wykonane z materiałów wysokiej jakości, żeby mogły posłużyć przez długi czas.

Jakie powinny być krzesła biurowe?

Krzesła do gabinetu powinny być dostosowane do wzrostu osoby, która będzie z nich korzystać – nie mogą być ani zbyt wysokie, ani zbyt niskie. Oparcie krzesła powinno być regulowane, a cała konstrukcja stabilna.

Inne elementy krzeseł, na które należy zwrócić uwagę, to:

  • siedzisko,
  • podłokietniki,
  • kółka,
  • materiał, z którego wykonano dane krzesło.

Siedzisko powinno mieć zaokrąglony brzeg, aby nie powodować dyskomfortu w tylnej części ud. Nie powinno powodować częstszego garbienia się, zatem nie może być zbyt głębokie ani zbyt twarde.

Podłokietniki krzesła powinny być wystarczająco szerokie i wysokie, żeby móc wspierać pracę rąk podczas siedzenia.

Sama konstrukcja krzesła musi być wytrzymała i stabilna. Z kolei pracownik, który siedzi na krześle, powinien zachowywać naturalną postawę ciała, czyli:

  • wyprostowane plecy,
  • swobodnie ułożone na ziemi stopy,
  • zachowany kąt prosty między ramieniem a przedramieniem,
  • kąt prosty między udem a łydką,
  • swobodnie położone na biurku ręce.

Krzesła biurowe obrotowe czy krzesła zwykłe o tradycyjnej konstrukcji?

Materiał, którym pokryte jest oparcie, powinno zapewniać odpowiednią cyrkulację powietrza. Szczególnie latem, kiedy temperatury są naprawdę wysokie, jest to ważne. Przewiewny materiał na oparciu krzesła pozwala uniknąć nieestetycznych plam z potu.

Jeśli chodzi o kółka, nie powinny rysować podłogi, po której będą się poruszać. Z kolei konstrukcja krzesła powinna być wytrzymała i stabilna, aby zapewniać bezpieczeństwo użytkującemu je pracownikowi.

Do popularnych krzeseł należą krzesła biurowe obrotowe. Są mobilne, proste i bardzo komfortowe. Nie znaczy to oczywiście, że zwykłe krzesła nie będą dobrym wyborem – jeśli będą spełniać wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz będą komfortowe w użytku, sprawdzą się bardzo dobrze!

meble do biura

Ergonomiczne biurka z regulacją wysokości

Jednak odpowiednio dobrane krzesło biurowe to nie wszystko. Pracodawca zobowiązany jest do stworzenia swoim pracownikom warunków pracy, które wspomagać będą zarówno wydajne wykonywanie codziennych obowiązków, jak i zdrowie pracownika. Oprócz krzesła ważne jest również biurko.

Obecnie dużą popularnością cieszą się biurka z regulacją wysokości. Nic dziwnego, bowiem mebel ten charakteryzuje się wieloma atrakcyjnymi cechami. Wbudowany w biurko elektryczne mechanizm pozwala dostosować wysokość blatu do indywidualnych potrzeb użytkownika. Ma on możliwość wykonywania obowiązków pracowniczych w pozycji siedzącej lub stojącej. Zmiana pozycji w trakcie pracy przyczynia się do zmniejszenia dyskomfortu, który może być spowodowany wielogodzinnym siedzeniem.

Dużą zaletą biurek z regulowaną wysokością jest ich ergonomiczność. W połączeniu z odpowiednim krzesłem biurowym, elektryczne biurko tworzy ergonomiczne stanowisko pracy. Tak dopasowane meble biurowe pomagają w niwelowaniu dolegliwości bólowych – np. bólu pleców, szyi, głowy, rąk, nadgarstków oraz nóg. Prawidłowa postawa ciała ma pozytywny wpływ nie tylko na zdrowie, ale także na komfort oraz wygodę.

Uniwersalne biurko do wykonywania różnych zadań

Biurko z regulowaną wysokością jest dostosowane do wykonywania różnych zadań. Pozycja siedząca sprawdzi się podczas pisania lub wykonywania zadań wymagających skupienia i precyzji. Natomiast pozycja stojąca to dobry pomysł w przypadku telefonowania czy spotkań online.

Według badań praca w pozycji stojącej ma pozytywny wpływ nie tylko nie tylko na zdrowie, ale także na samopoczucie. Wykonywanie codziennych obowiązków w pozycji stojącej zmniejsza ryzyko otyłości czy chorób serca. Ponadto poprawia krążenie oraz pobudza mięśnie do działania. Praca staje się znacznie wydajniejsza i efektywniejsza, a produktywność pracowników firmy zwiększa się.

Biurko z regulacją wysokości doskonale sprawdzi się w przypadku firm, w których z jednego stanowiska pracy korzysta kilku pracowników. Wówczas każdy z nich bez problemu może dopasować biurko do indywidualnych preferencji oraz potrzeb.

Sklep Elzap

Krzesła biurowe oraz biurka z regulacją wysokości to nie jedyne meble, które można znaleźć w niemal każdym biurze. Oprócz nich, w biurach znajdują się m.in.: sofy, regały, kontenery, szafy i szafki. Zapewnienie odpowiednich mebli pracownikom to dowód troski pracodawcy o komfort pracy oraz zdrowie pracowników.

Wysokiej jakości modele, dostępne w atrakcyjnych cenach, znajdą Państwo w ofercie sklepu Elzap!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj